Polski Bon Turystyczny

Od 1 sierpnia 2020 roku oficjalnie wprowadzono Polski Bon Turystyczny, który jest formą jednokrotnego wsparcia rodzin, które posiadają conajmniej jedno dziecko. Wszystkie obiekty Apart Art (Willa Motylek i Apartamenty Smrek w Zakopanem oraz Belle Epoque Residence w Krakowie) są wpisane na oficjalną listę podmiotów uprawnionych do realizacji Polskiego Bonu Turystycznego (PBT).

Poniżej odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Państwa pytania, które mamy nadzieję rozwieją wszystkie wątpliwości i uczynią wykorzytanie bonu jeszcze przyjemniejszym. W razie gdyby coś pozostawało niejasne, na dole strony pozostawiamy kontakt telefoniczny, pod którym uzyskacie Państwo odpowiedzi na dodatkowe pytania.

  • 1. Co to jest bon turystyczny?

    Bon turystyczny to narzędzie, które ma na celu wsparcie finansowe polskich rodzin osłabionych przez skutki pandemii. 

  • 2. Ile wynosi bon turystyczny?

    Bon turystyczny to jednorazowe wsparcie w wysokości 500 złotych na każde dziecko oraz dodatkowe świadczenie w wysokości 1000 zł na każde dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności. 

  • 3. Na co bon turystyczny?

    Za pomocą bonu będzie można dokonać płatności za usługi hotelarskie oraz wydarzenia turystyczne realizowane przez przedsiębiorstwa turystyczne lub organizacje pożytki publicznego na terenie całego kraju. Bon będzie można wykorzystać do opłacenia m.in.: pobytu w aparthotelu, pensjonacie, gospodarstwie agroturystycznym.

  • 4. Dla kogo bon turystyczny?

    Otóż bon turystyczny przeznaczony jest dla rodzin, które posiadają co najmniej jedno dziecko. Bon turystyczny dla dzieci przysługiwać będzie niezależnie od poziomu dochodów rodziny.

  • 5. Gdzie wykorzystam bon turystyczny na dzieci?

    W Polsce, w przedsiębiorstwach wpisanych do katalogu bazy turystycznej, do którego od początku dołączył Apart Art ze swoimi obiektami w Krakowie i w Zakopanem. 

  • 6. W jakim okresie obowiązuje PBT?

    Od 1 sierpnia 2020 do 31 marca 2022.

  • 7. Jak uzyskać Polski Bon Turystyczny? 

    Osoba uprawniona do bonu uzyska go następująco:
    loguje się na swoją Platformę Usług Elektronicznych (PUE)
    na stronie PUE aktywuje bon
    w wyniku aktywacji otrzymuje SMSem i mailem 16-cyfrowy kod, który jest bonem

  • 8. Jak zapłacić bonem za usługę hotelarską? 

    Jeśli osoba uprawniona aktywuje bon na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, otrzyma emailem kod obsługi płatności. Kod ten może także sprawdzić na swoim profilu na PUE ZUS. Uprawniony musi podać ten kod w momencie dokonywania płatnosci, za usługę hotelarską, a następnie – kod potwierdzający płatność, który otrzyma SMSem w momencie realizacji transakcji. 

  • 9. Czy mogę zarezerwować każdą ofertę?

    Tak, Klient może zarezerwować każdą z naszych ofert. W przypadku chęci płacenia bonem za rezerwacje z oferty bezzwrotnej albo z zaliczką prosimy o kontakt telefoniczny albo mailowy w celu realizacji płatności.  

  • 10. Czy mogę zarezerwować nocleg na termin po 31 marca 2022 r.?

    Tak, ale płatność za usługę za pomocą bonu musisz dokonać do 31 marca 2022 r.

  • 11. Czy osoba, która chce zapłacić bonem, musi okazać w recepcji jakiś dokument?

    Nie. Osoba, która chce zapłacić bonem za usługę, poda kod obsługi płatności, który otrzymała emailem. Może go także sprawdzić na swoim profilu na PUE ZUS. Następnie poda kod potwierdzający płatność, który otrzyma SMSem w czasie transakcji.

  • 12. Czy można dopłacić  do bonu jeśli kwota przewyższa kwote bonu?

    Tak. Bonem można zapłacić do wyczerpania przyznanych świadczeń w formie bonu. Brakującą kwotę Klient może opłacić z własnych środków.

  • 13. Czy bon trzeba wykorzystać od razu w całości?

    Nie, w recepcji podajesz tylko te kwotę którą chcesz wykorzystać. Możesz płatność bonem rozłożyć na różne kwoty i zapłacić nim w różnych miejscach, aż do wykorzystania całej kwoty bonu.

  • 14. Co się stanie, jeśli podam błędny kod potwierdzający płatność, który otrzymałem sms-em w czasie transakcji?

    Jeśli pomylisz się i podasz błędny kod potwierdzający płatność, transakcja będzie anulowana. Musisz wtedy jeszcze raz podać obsłudze kod obsługi płatności, a następnie – nowy kod potwierdzający, który otrzymasz SMSem.

  • 15. Nie jestem rodzicem ale będę podróżował z nie moim dzieckiem na rzecz którego został wystawiony bon. Czy mogę z niego skorzystać?

    Tak, z bonu może skorzystać "ktokolwiek" - ciocie, dziadkowie, przyjaciele. Muszą jednak w recepcji podać 16-cyfrowy kod, który jest bonem, a następnie zweryfikować się PINem.

  • 16. Czy otrzymam potwierdzenie że dokonałem płatności bonem?

    Tak, recepcja wystawi paragon fiskalny.

  • 17. Czy mogę otrzymać  fakturę na firmę za pobyt w hotelu opłacony za pomocą bonu turystycznego?

    Hotel nie wystawi faktury na kwotę opłaconą za pomocą bonu. Faktura wystawiona na firmę oznacza, że odbiorcą usługi była firma – usługa nie była więc świadczona na rzecz dziecka. Natomiast na pozostałą wpłaconą kwotę hotel wystawi fakturę wg życzenia Klienta.

    Mamy nadzieję, że wyczerpująco odpowiedzieliśmy na najczęściej zadawane w naszych obiektach pytania, jeśli jednak macie Państwo jakieś pytania zachęcamy do kontaktu z naszymi obiektami:

  • Kraków: (+48) 12 638 02 12,  mail: biuro@apartart.pl

  • Zakopane: (+48) 607 616 229,  mail: zakopane@apartart.pl